مهم ترین راه های پیشگیری از دیابت کدامند؟

مهم ترین راه های پیشگیری از دیابت کدامند؟

مهم ترین راه های پیشگیری از دیابت را می شه همون راهکارهای اولیه سلامتی دونست. متاسفانه دیابت روز به روز در حال شیوع بیشتره. کم تحرکی و استفاده از غذاهای غیر استاندارد باعث گسترش این عارضه بین مردم شده.

دیابت نه تنها سالانه چهار میلیون نفر را در جهان به کام مرگ می کشه بلکه مبتلایان به آن عوارضی همچون قطع پا و اندام ها، نارسایی کلیه، اختلالات بینایی و بیماری های قلبی و عروقی را نیز تحمل می کنن.

وقتی صحبت از دیابت نوع ۲ که شایع ترین نوع دیابت هم می شه، به میون میاد، پیشگیری بهترین راهکاره! همچنین اگر در معرض خطر بالایی از ابتلا به دیابت هستین، مثلا اگه اضافه وزن زیادی دارین یا سابقه خانوادگی دیابت دارین، خیلی مهمه که پیشگیری از دیابت را به اولویت اول زندگیتون تبدیل کنین.

پیشگیری از دیابت دقیقا راهکارهای سلامتیه، سالم غذا خوردن، بالا بردن فعالیت بدنی و کم کردن اضافه وزن و..

با ایجاد چند تغییر کوچک در سبک زندگیتون می تونین از بروز مشکلات جدی دیابت مثل تخریب اعصاب، کلیه ها و قلب، جلوگیری کنین.

استرس و تنش های عصبی:

استرس یکی از عوامل خطر در بروز دیابت است، تنش هایی که باعث اختلال در خواب می شن در بروز دیابت و فشار خون نقش دارن و از سوی دیگه باعث بدتر شدن کنترل قند و فشار خون می شن.

فیبر زیاد بخورید:

فیبرها به شما احساس سیری داده و مانع از این می شوند که غذاهای مضر و چاق کننده بخورید.

کاهش وزن:

طی یک تحقیق نشون داده شد که به ازای هر کیلوگرم کاهش وزن، شانس ابتلا به دیابت تا ۱۶درصد در افراد مورد مطالعه کاهش یافته.

مصرف غلات کامل:

سعی کنید حداقل نیمی از غلات و کربوهیدرات مصرفی روزانه شما از نوع غله کامل (سبوس دار) باشن.

ورزش کنید:

حداقل روزی ۲۰ دقیقه پیاده روی به شما کمک می کنه سالم تر باشین و ریسک ابتلا به دیابت در شما کم شه.

برگشت به بالا